Huisregels Topdierenkliniek Zaanstreek

Huisregels van onze kliniek

Om ervoor te zorgen dat alles soepel en prettig verloopt, hebben we een paar regels opgesteld. Zo maken we het bezoek aan onze praktijk zo aangenaam mogelijk voor jou, je huisdier en ons team.

Dierenzorg is teamwork. Om Topzorg voor je dier te kunnen leveren is het belangrijk dat we open en eerlijk met elkaar communiceren en elkaar vertrouwen. Wij geven eerlijke en heldere adviezen, jij geeft aan wat binnen je mogelijkheden past.

Omgangsvormen

  • We gaan respectvol met elkaar om.
  • Je bent andere eigenaren en hun dieren, overige bezoekers en onze medewerkers niet tot last.
  • Schelden, spugen, discriminerende taal, schreeuwen, bedreigen of fysiek geweld accepteren we niet.
  • Wanneer de genoemde omgangsvormen niet worden nageleefd, kunnen we de behandeling stoppen en ben je niet meer welkom in onze praktijk.
  • We streven naar transparantie en eerlijke adviezen voor het welzijn van je huisdier. Beslissingen over behandelingen worden in overleg met jou genomen, met respect voor je wensen en mogelijkheden.


De wachtkamer

  • Meld je bij binnenkomst aan bij het aanmeldpunt of via onze app.
  • Houd je hond kort aangelijnd.
  • We hebben een apart wachtgedeelte voor honden en katten. Vogels, knagers en overige dieren mogen wachten in het gedeelte voor de katten.
  • Laat je hond niet tegen de gevel plassen of in de tuin poepen. Poept of plast je huisdier per ongeluk binnen in de praktijk, meld het meteen bij een medewerker.
  • Honden die agressief kunnen reageren op andere honden of mensen moeten een muilkorf/snuitband dragen. Geef dit ook vooraf bij het maken van de afspraak aan.


Afspraken

  • We werken uitsluitend op afspraak tenzij sprake is van een spoedgeval. Om wachttijden te minimaliseren, verzoeken wij je om op tijd aanwezig te zijn.
  • Bel in geval van spoed altijd eerst met de praktijk.
  • Een afspraak maak je bij voorkeur online zodat we lange wachttijd aan de telefoon kunnen voorkomen, dit kan 24/7. Afspraken die niet online gemaakt kunnen worden zoals operaties of gebitsbehandelingen, maak je via WhatsApp, telefonisch of aan de balie.
  • Als je verhinderd bent om op consult te komen, meld je dan minimaal 8 uur van tevoren af.
  • Als je verhinderd bent voor de operatie, echo of gebitsbehandeling van je huisdier, meld je dan minimaal 48 uur van tevoren af.
  • Als je je niet tijdig afmeldt of zonder afbericht wegblijft, brengen we kosten in rekening. Dit omdat de gereserveerde tijd niet meer kan worden gebruikt om een ander ziek dier te helpen.
  • Bij noodgevallen of overmacht kunnen wij afspraken wijzigen of te verplaatsen. Wij doen ons uiterste best om je op tijd te informeren en samen met jou een oplossing te zoeken.


Betalingen

  • Alle behandelingen en consulten reken je direct per pin of contant af. We werken niet op rekening.
  • Voor een goede behandeling is het soms nodig dat je dier één of meerdere keren op controle komt. Tijdens een controle neemt de dierenarts de tijd om goed naar je dier te kijken. Voor controle-consulten hanteren we gereduceerde consultprijzen.
  • Als er zorgen zijn over de betaling van consulten of behandelingen, geef dit dan voor de start van het consult of de behandeling aan.


Terugname van goederen

  • Teruggebrachte medicijnen moeten volgens de wet worden vernietigd. Je krijgt voor de ingeleverde medicijnen geen geld terug.
  • Voeding kun je binnen 7 dagen retourneren, maar alleen ongeopend en met een nog geldige houdbaarheidsdatum.


Aansprakelijkheid en cameratoezicht

  • Het betreden van en verblijf in ons pand is voor jou en je huisdier op eigen risico.
  • In en rond het pand hangen camera’s. Beelden kunnen op verschillende plekken direct en achteraf bekeken worden. Camerabeelden worden voor langere periode opgeslagen.


Klachten

  • Als je niet tevreden bent, laat het ons weten. Een klacht indienen kan door deze te sturen naar info@topdierenkliniek.nl.